باتری یو پی اس چیست؟

باتری یو پی اس چیست؟

باتری یو پی اس

منبع تغذیه‌ی بدون وقفه و یا یو پی اس (ups) یک منبع تغذیه الکترونیکی است که وظیفه تأمین توان مورد نیاز برای یک‌بارمصرفی خاص را به صورت بی‌وقفه به عهده دارد. این منبع تغذیه عموما بین دستگاه مصرف‌کننده و برق مستقیم شهری قرار می‌گیرد و مانع نفوذ نویز و اختلالات برق شهری به دستگاه‌های حساس مانند یخچال‌ها، تلویزیون‌ها و کامپیوترهای خانگی می‌شوند. باطری UPS عموما با برق ورودی شهری به صورت عادی شارژ می‌شود. دستگاه منبع تغذیه بدون وقفه با بهره‌گیری از توان ذخیره‌شده در باتری یو پی اس، منبع تغذیه ورودی به دستگاه‌های مشخص‌شده را از برق شهری جدا و به خروجی خودش متصل می‌کند.با کمک از باتری‌های یو پی اس منبع تغذیه بدون وقفه می‌تواند توان کافی برای تغذیه بار را با استفاده از انرژی موجود در خودش تأمین کند.

مطمئن نیستید که آیا سرمایه گذاری در باتری پشتیبان یو پی اس ارزش آن را دارد؟ مزایای بسیاری همراه با این قطعه مفید است.

یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه دستگاه کوچکی است که بین رایانه شما و پریز برقی که به شما برق می دهد متصل می شود. کار آن ساده است: دریافت برق و انتقال آن به رایانه شما. همچنین دارای یک باتری است، بنابراین اصطلاح “بی وقفه” نامیده می شود که اگر منبع تغذیه شما به خطر بیفتد، شروع به کار می کند. با این حال، مزایای بسیار ارزشمند دیگری از جمله:

1. حفاظت در برابر قطع برق
اگرچه قطع برق چندان رایج نیست، اما هر از گاهی اتفاق می افتد. یک رعد و برق بد، تصادف اتومبیل که خطوط برق را قطع می کند یا بار بیش از حد شبکه برق می تواند باعث خاموشی شود، حتی اگر برای مدت کوتاهی ادامه داشته باشد. با استفاده از باتری پشتیبان خود از خاموشی کوتاه‌تر استفاده کنید یا اقدامات احتیاطی را در برابر خاموشی طولانی‌تر انجام دهید، که از خاموش شدن رایانه‌تان به همراه برق جلوگیری می‌کند.

2. حفاظت در برابر اختلاف قدرت
احتمالاً اغلب به ثبات و کیفیت منبع برق خود فکر نمی کنید، اما حقیقت این است که همیشه آنقدر که ایده آل است دقیق نیست. تفاوت در منبع تغذیه می تواند باعث آسیب به تجهیزات ظریف مانند رایانه شود. با یک باتری پشتیبان UPS، از رایانه خود در برابر این تغییرات محافظت خواهید کرد زیرا واحد UPS به عنوان یک فیلتر عمل می کند و به شما اجازه می دهد تنها جریان ثابتی از انرژی یکنواخت به دستگاه شما برسد.